Κυριακή, 10 Μαΐου 2009

Τριχόπτωση: Μυστικά για την αποφυγή της

Τριχόπτωση

Αντισταθείτε στη φαλάκρα με όλα τα μυστικά που πρέπει να γνωρίζετε για την πρόληψη της. Δεν υπάρχει μεγαλύτερος εφιάλτης για έναν άνδρα από τη φαλάκρα. Τα υγιή και πλούσια μαλλιά προσθέτουν αναμφισβήτητα πόντους στο σεξαπίλ και το στυλ των ανδρών. Έτσι , λοιπόν, όταν αρχίζουν να χάνουν τα μαλλιά τους, πανικοβάλλονται και ούτε λίγο ούτε πολύ κινδυνεύουν να χάσουν …και τα μυαλά τους.

Συνήθως η τριχόπτωση στους άνδρες παρατηρείται από κάποια ηλικία και ύστερα χωρίς να υπάρχουν παθολογικά αίτια. Ένας στους τέσσερις άνδρες αντιμετωπίζει για πρώτη φορά το πρόβλημα εκεί γύρω στα 30, ενώ δύο στους τρεις βλέπουν τα μαλλιά τους να αραιώνουν σταδιακά μέχρι την ηλικία των 60 ετών.

Τι φταίει;
Τι φταίει, όμως, για τη φαλάκρα; Είναι ένα ερώτημα που έχει κάνει πολλούς άνδρες να χάσουν τον ύπνο τους και όχι μόνο όσους ήδη βλέπουν τα μαλλιά τους να πέφτουν. Η ίδια απορία βασανίζει και εκείνους που έχουν αντίστοιχο πρόβλημα στην οικογένεια, αφού η κληρονομικότητα είναι γνωστό ότι παίζει ρόλο.

Ουσιαστικά η τριχόπτωση οφείλεται στο συνδυασμό γενετικών και ορμονικών παραγόντων. Το παρήγορο είναι ότι μπορεί να αντιμετωπιστεί με την κατάλληλη θεραπεία αλλά επειδή ισχύει και σε αυτή την περίπτωση η αρχή «προσέχουμε για να έχουμε», σας προτείνουμε απλούς τρόπους για να προλάβετε την τριχόπτωση ή να περιορίσετε τη δράση της.

1) Περισσότερη πρωτεΐνη
Προσαρμόστε τις διατροφικές σας συνήθειες στις ανάγκες των μαλλιών σας για να μειώσετε στο ελάχιστο τον κίνδυνο τριχόπτωσης.
Η τρίχα αποτελείται κυρίως από πρωτεΐνη, γι’ αυτό εντάξτε στο διαιτολόγιό σας πηγές πρωτεϊνών, όπως το κόκκινο κρέας, τα πουλερικά, το ψάρι, τα γαλακτοκομικά και τα όσπρια.

2) Βιταμίνες και ιχνοστοιχεία
Πείτε ναι στις βιταμίνες. Η βιταμίνη Α, που βρίσκεται κυρίως στο συκώτι και τα ψάρια, είναι σημαντική για την καλή υγεία του επιθηλίου της τρίχας, ενώ η έλλειψή της έχει συνδεθεί με εύθραυστα και αδύναμα μαλλιά. Οι βιταμίνες C και Ε προλαμβάνουν τη γήρανση της τρίχας, χάρις στην αντιοξειδωτική τους δράση. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C είναι τα φρούτα, ιδίως τα εσπεριδοειδή, και τα λαχανικά, ενώ η βιταμίνη Ε περιέχεται σε ξηρούς καρπούς, φυτικά έλαια, αυγά και δημητριακά.

Ευεργετική επίδραση στην υγεία των μαλλιών έχουν ακόμη ο σίδηρος, ο χαλκός και ο ψευδάργυρος. Υψηλή περιεκτικότητα σε χαλκό έχουν το συκώτι, το κόκκινο κρέας, οι φακές και το σπανάκι , σε χαλκό, οι ξηροί καρποί και τα όσπρια και σε ψευδάργυρο, τα θαλασσινά και τα μανιτάρια.

3) Όχι στο στρες
Το άγχος καταρχήν δεν προκαλεί τριχόπτωση. Το έντονο και παρατεταμένο στρες, όμως, έχει συνδεθεί με αραίωμα των μαλλιών. Μην χάνετε λοιπόν την ψυχραιμία σας και μη θυσιάζετε για τίποτα στον κόσμο την ηρεμία σας , για να μην καταλήξετε… καραφλοί.

4) Μασάζ στο τριχωτό της κεφαλής
Ενώ λούζεστε κάντε απαλό μασάζ με τις άκρες των δαχτύλων στο τριχωτό του κεφαλιού, για περίπου 5 λεπτά. Τι πετυχαίνετε με αυτή τη μέθοδο; Την τόνωση της κυκλοφορίας του αίματος και την «τροφοδοσία» του θύλακα της τρίχας με τις αναγκαίες θρεπτικές ουσίες.

5) Συμπληρώματα και τονωτικές λοσιόν
Στην αγορά κυκλοφορούν συμπληρώματα διατροφής και ειδικά σαμπουάν και λοσιόν, που δυναμώνουν την τρίχα και ενεργοποιούν την τριχοφυΐα. Καταφύγετε σε εξειδικευμένα προϊόντα, ειδικά αν υπάρχει ιστορικό τριχόπτωσης στην οικογένεια.

6) Προσοχή στα ορμονικά σκευάσματα και στεροειδή
Οι φαρμακευτικές αγωγές με ορμονικά σκευάσματα και τα στεροειδή θεωρούνται ύποπτα για τριχόπτωση, η οποία μάλιστα μπορεί να εμφανιστεί πολύ αργότερα από τη χρήση. Ακόμη, παθολογική τριχόπτωση προκαλούν τα αντιθρομβωτικά, τα αντικαταθλιπτικά και τα διουρητικά σκευάσματα, που χορηγούνται για την αντιμετώπιση της υπέρτασης.

7) Το περιβάλλον παίζει σημαντικό ρόλο
Η υπερβολική έκθεση στον ήλιο, το αλάτι της θάλασσας , το χλώριο της πισίνας και η χρήση του σεσουάρ 3 φορές μέσα σε μία ημέρα (!) καταστρέφουν την τρίχα. Αποφύγετε καταστάσεις που ταλαιπωρούν τα μαλλιά σας.
Αν, παρόλα αυτά, τα μαλλιά σας πέφτουν με πολύ γρήγορους ρυθμούς ή ενώ δεν έχετε συμπληρώσει ακόμη τα 20 έτη, πρέπει να απευθυνθείτε στο δερματολόγο σας. Το ίδιο βέβαια ισχύει και σε περίπτωση που την τριχόπτωση συνοδεύουν συμπτώματα, όπως φαγούρα ή πόνος στο τριχωτό της κεφαλής.

5 σχόλια:

  1. Βλέπω άρχισαν να σε απασχολούν οι ανησυχίες ενός σαραντάρη, παρότι εσύ είσαι 30ντάρης! ;)
    Mια μικρή διόρθωση γιατί σου ξέφυγε στο Νο2 ότι το συκώτι, το κόκκινο κρέας κ.λ.π έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο και όχι χαλκό, όπως επαναλαμβάνεις και πιο κάτω... Πρώιμο αλσχάϊμερ ή συμπτώματα της "άνοιξης" ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι κακιές παρέες φταίνε και οι μεταδοτικές ασθένειες αυτών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τώρα σε ποια τις δύο ερωτήσεις απαντάς;
    Αν υποψιαστώ ότι κάνεις παρέα με γυναίκες μεγαλύτερες θα σε μαλώσω... τσ τσ τσ
    Παιδί σαν τα γάργαρα νερά να το τσουρουφλίσουν οι γριές κότες! lol
    Θα σου πιουν το μεδούλι μάτια μου. Ξέχασες να το γράψεις αυτό... Η πολύ τεστοστερόνη συντελεί στο πολύ σεξ και το πολύ σεξ στην απώλεια πολλών πρωτεϊνών και ιχνοστοιχείων για της γνωστής οδού... και συνεπώς οι θερμοί και πολύ ενεργητικοί άνδρες, συνήθως έχουν τριχόπτωση!
    Υ.Γ. Η περίπτωσή σου είναι ανησυχητική πάντως. Ξέχασες να κάνεις τη διόρθωση στην παράγραφο 2. Που το έχεις το μυαλό σου? Θα ξεχάσεις και κανένα τσαντάκι σε λίγο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Λοιπόν, σαν 45άρης, και με μαλλί τόσο, ώστε να σκέφτομαι σοβαρά να γίνω "εθελοντής τριχοδότης", θα σου πώ τι είναι το χειρότερο για έναν άντρα.
    1. Να αποφεύγεις τους Μ..ήν το πώ.
    Εγώ κάθε φορά που τους ακούω, μου πέφτουνε τούφες μιλάμε.
    2. Επίσης, μην πάς ΠΟΤΕ με γυναίκα μικρότερή σου, άσε τι λέει η Μαρία, εμένα να ακούς, κάτι παραπάνω θα ξέρω. Η μικρότερη θα σε καραφλιάσει τελείως. Καλύτερα λοιπόν "ξεζουμισμένος" παρά "ξεμαλλιασμένος". Συμφωνάς; εμ.. ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΑΑΤΟΝ: Πίστεψέ με και με μεγαλύτερες γυναίκες το ίδιο μπορεί να πάθεις. Κάτι ξέρω κι εγώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.